português | español | english | français |

logo

Cerca a la base de dades

Base de dades:
FONS
Cercar:
CODINA MIR, MARIA TERESA []
Referències trobades:
Mostrant:
1 .. 4   en el format [Estàndard]
pàgina 1 de 1


1 / 4
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
Rosa Sensat y los orígenes de los Movimientos de Renovación Pedagógica = Rosa Sensat and the beginning of the Movimientos de Renovación Pedagógica / María Teresa Codina
Codina Mir, Maria Teresa


En: Historia de la Educación. Revista Interuniversitaria. Salamanca, núm. 21 (2002) , p. 91-104
Número monogràfic: "Transición democrática y educación". Notes a peu de pàgina. Bibliografia. Resums en castellà i anglès.

A Catalunya el començament de la dictadura franquista va representar la ruptura violenta d'un procés educatiu de qualitat. En un ambient sociocultural retrògrad i repressiu, ja en els anys 40 hi ha educadors que intenten canviar alguna cosa. A meitat dels 50, pedagogs de la generació anterior transmeten informació sobre pedagogia activa a mestres que senten interès de millorar l'educació. La il·lusió, la dedicació, i la voluntat eficaç de pares i mestres es concreten en la creació d'escoles: educació integral, contacte amb la realitat, dimensió social, lliberteu/responsabilitat, treball en equip. La formació de mestres cristal·litza en la institució "Rosa Sensat". En els 60 la coordinació d'escoles representa un Moviment de Renovació Pedagògica. En els 70 les experiències educatives s'estenen, els principis s'estructuren, la Llei d'Educació General Bàsica oficialitza la renovació que havia començat clandestina. El primer de gener de 1981, el govern de la Generalitat assumeix les competències d'educació.


Matèries: Franquisme ; Transició democràtica ; Renovació pedagògica ; Política educativa ; Associacions educatives ; Escoles de mestres
Matèries:Associació de Mestres Rosa Sensat
Àmbit:Catalunya
Cronologia:[1940 - 1981]
Accés: http://campus.usal.es/~revistas_trabajo/index.php/0212-0267/article/viewFile/6857/6840
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat de Lleida; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Rovira i Virgili


Enllaç permanent a aquest registre



2 / 4
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Educar en temps difícils: Escola Talitha, 1956 - 1974 / M.Teresa Codina; pròleg de Bru Rovira Jarque
Codina Mir, Maria Teresa


Vic : Eumo : Universitat de Vic, 2007
450 p. ; 22 cm (Interseccions, 35) 
Bibliografia.
ISBN 84-9766-200-8

"Vosaltres segur que teniu alguna cosa a dir" és la frase adreçada als alumnes, resum de l'ideari i la pràctica educativa de l'escola Talitha de Barcelona que, nascuda fora del sistema educatiu oficial, recuperà i rellançà la renovació pedagògica catalana dels anys trenta. El projecte de Talitha, impulsat per Maria Teresa Codina i dut a terme per un equip de mestres i en estreta col·laboració amb pares, en un context sociopolític difícil, cercava d'oferir una educació que atenyés tota la persona, combin és la llibertat amb la responsabilitat, en un ambient en què prevalguessin els valors d'igualtat, austeritat i sociabilitat, de respecte a la llengua materna i a la diversitat. L'autora exposa en aquesta obra el procés seguit en els 18 anys de Talitha: des del somni d'una escola diferent -abans del curs 1956-57, quan va obrir les portes- fins al curs 1973-74, en què, davant les perspectives d'escola pública, les va tancar.



Matèries: Centres d'ensenyament ; Educació ; Renovació pedagògica
Matèries:Escola Talitha de Barcelona
Àmbit:Barcelona
Cronologia:1956 - 1974
Autors add.:Rovira i Jarque, Bru (Pr.)
Localització: Biblioteca de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat de Barcelona; Universitat de Girona; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya; Universitat Rovira i Virgili; B. Abadia de Montserrat; Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya


Enllaç permanent a aquest registre



3 / 4
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Gitanos de Can Tunis 1977 - 1983: crónica de un proceso educativo / María Teresa Codina Mir ; prólogo de Basilio González
Codina Mir, Maria Teresa


Barcelona : Mediterrània, 2000
356 p. : il. ; 24 cm
Al revers de la portada: amb la col·laboració de Fundació CIREM.



Matèries: Gitanos ; Condicions de vida ; Medi social ; Educació especial
Àmbit:Can Tunis - Barcelona
Cronologia:1977 - 1983
Autors add.:González, Basilio (Pr.)
Localització: Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona


Enllaç permanent a aquest registre



4 / 4
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
Fracasa el primer intento de un Instituto Popular. El INB Casa Antúnez / M. Teresa Codina, Basilio Gomez
Codina Mir, Maria Teresa


[s.l. : s.n.], 1977
19 p. : gràf. ; 21 cm
Text mecanografiat i fotocopiat.



Matèries: Educació popular ; Renovació pedagògica ; Ensenyament secundari ; Escoles secundàries ; Associacions de veïns
Àmbit:Zona Franca - Barcelona
Cronologia:1976 - 1977
Autors add.:Gómez, Basilio
Localització: Biblioteca Borja (URL)


Enllaç permanent a aquest registre



pàgina 1 de 1

Base de dades  FONS : Formulari avançat

   
Cercar:
en el camp:
 
1     
2   
3